Fysieke toegankelijkheid – Onderzoek

Wil je inzicht in de klantbeleving of heb je interesse in de feitelijke toegankelijkheid van een locatie? We bieden verschillende onderzoeksmethoden aan die aansluiten bij de vraag. In overleg bepalen we welke methode het meest geschikt is.

Onze onderzoeksmethoden

  • Gebruikersonderzoek
    Een gebruikersonderzoek laat je zien en ervaren hoe toegankelijk én hoe gebruiksvriendelijk je locatie of product is voor mensen met een beperking. Het onderzoek doen we samen met gebruikers met een auditieve, visuele, motorische of cognitieve beperking. Er wordt gebruik gemaakt van o.a. een rolstoel, rollator en een assistentie - en geleidehond. 
  • Mystery visit
    Tijdens een mystery visit doorlopen mensen met een auditieve, visuele, motorische of cognitieve beperking de klantreis. Zij rapporteren hierover op basis van de 5B-methode: Bewustwording, Bereikbaarheid, Betreedbaarheid, Bruikbaarheid, Bejegening. Een mystery visit geeft je een helder inzicht en overzicht van de klantbeleving.
  • Focus groep
    Een focus groep is perfect als je inzicht wilt in de afwegingen, ideeën en argumenten die mensen hebben rondom een bepaald onderwerp. Op basis van jouw wensen en doelgroep kunnen wij een complete focus groep opzetten en uitvoeren met gebruikers met een auditieve, visuele, motorische of cognitieve beperking.
  • Toegankelijkheidstoets
    Een Toegankelijkheidsadviseur én een ervaringsdeskundige toetsen de locatie op basis van de criteria van de 5B-methode: Bewustwording, Bereikbaarheid, Betreedbaarheid, Bruikbaarheid, Bejegening. Hiermee krijg je een helder inzicht en overzicht van de klantbeleving.

Dit ontvang je:

  • Rapportage met onderzoeksresultaten, én eerste aanbevelingen ter verbetering van de toegankelijkheid. 
  • De mogelijkheid om met een aantal collega’s direct live mee te kijken met het onderzoek. Dit zorgt meteen voor bewustwording. 

Neem contact met ons op voor advies of een offerte. 
 

Wil jij je aanmelden als respondent voor het panel? Lees hier meer.