Terug naar overzicht Ervaringen van deelnemers

Mediaxplain*

Het Amsterdamse media- en marketingbureau Mediaxplain* maakte samen met Stichting Accessibility een serie online commercials voor het College voor de Rechten van de Mens, voor een online campagne die digitaal toegankelijk moest zijn. Maaike van Putten, Producer bij Mediaxplain*, vertelt over de samenwerking en hoe zij de kennismaking met het thema ‘digitale toegankelijkheid’ heeft ervaren: “Toegankelijke media voor iedereen: een mooi streven voor 2016”.

Maaike van Putten"Het College voor de Rechten van de Mens had eerder samengewerkt met Stichting Accessibility. Voor deze campagne wilde het College een serie online interactieve commercials gebruiken die voor iedereen digitaal toegankelijk zijn. De films zijn ingezet als pre-rolls, online commercials die, voorafgaand aan bijvoorbeeld RTL Boulevard op RTL XL of een video op YouTube, worden afgespeeld."

Campagne met vier doelgroepen

"De campagne "Hoe denk jij dat dit eindigt?" was gericht op vier doelgroepen: Mensen die psychisch kwetsbaar zijn, mensen met een niet-Nederlands klinkende (achter)naam die op zoek zijn naar een stage, mensen met een fysieke beperking en zwangere vrouwen die gediscrimineerd worden op de werkvloer. De pre-rolls zijn interactief en leiden de bezoeker naar de website die digitaal toegankelijk is gemaakt. Stichting Accessibility vertelde ons dat de mensen die hiermee bekend zijn de aanwijzingen zelf herkennen."

Flexibel schakelen met Accessibility

"De beschikbare tijd voor dit project was beperkt: Binnen twee weken moesten de filmpjes geproduceerd worden, én moesten ze toegankelijk en interactief gemaakt zijn. Ondanks de tijdsdruk vond ik de samenwerking erg prettig. Ons contactpersoon bij Stichting Accessibility, Ben Taken, was ontzettend flexibel en dacht productief mee."

Toegankelijke media voor iedereen

"De ervaring die we met deze campagne voor het College voor de Rechten van de Mens hadden vond ik zeer inspirerend. Ik denk dat dit voor meer klanten interessant kan zijn. Met deze service draag je bij aan de toegankelijkheid van media voor iedereen, dat vind ik een erg mooi streven anno 2016."

Website Mediaxplain
Website College voor de Rechten van de Mens

Gerelateerd

  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op LinkedIn