Terug naar overzicht Jubileumboek Toegankelijkheid op koers

Bedrijven over de drempel

ICT-toegankelijkheid staat steeds meer in de belangstelling. We merken dat bij Accessibility aan de toenemende vraag vanuit bedrijven naar onze expertise en onderzoeken. Bedrijven realiseren zich dat een drempelvrije website niet alleen een bredere klantenkring bedient, maar ook nog eens beter zichtbaar en vindbaar is op internet.

Banken en webwinkels zijn traditioneel de koplopers, maar wij hebben bijvoorbeeld ook voor diverse OV-bedrijven websites onderzocht. Dan gaat het niet alleen om opleveringstests, maar steeds vaker leggen webbouwers ook hun tussenversies aan ons voor. Voor de website van het Koninklijk Huis hebben we niet alleen de techniek, maar ook de functionele specificaties onderzocht. Ook met Microsoft Nederland schakelen we veelvuldig; we testen hun bestaande en nieuwe websites en werken mee aan de ontwikkeling van hun toegankelijkheidsportal.

Webbureaus en ICT-leveranciers weten ons tegenwoordig ook te vinden – en daar zijn we heel blij mee, want zij reageren op een groeiende vraag vanuit de markt en komen op hun beurt weer bij klanten over de vloer. Hans de Vries, Business Unit Manager bij Ordina: ‘Wij zien een toenemende belangstelling voor ICT-toegankelijkheid bij onze klanten en partners, zoals Rabobank en Microsoft. Een goed moment om onze kennis op dat gebied te inventariseren en uit te bouwen. Accessibility was de aangewezen partij om ons hierbij te ondersteunen. We ontwikkelen gezamenlijk workshops en trainingen om het bewustzijn en de kennis van onze medewerkers naar een hoger plan te tillen. Onze klanten waarderen dat enorm; de aandacht voor ICT-toegankelijkheid creëert momentum waar we met onze klanten en partners graag gebruik van maken!’

Vorig artikel: Training vanuit de praktijk

Volgend artikel: "Wij brengen onderzoekservaring in"

Gerelateerd

Tags:
Categorie:
Projecten en publicaties
  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op LinkedIn