Terug naar nieuwsoverzicht

iPhone apps met 3D geluid succes op ZieZo beurs

Stichting Accessibility liet op de ZieZo beurs bèta-versies van twee mobiele apps zien die gebruik maken van 3D-geluid.

Twee jongeren spelen 'Where's my rubber ducky'In samenwerking met Bartiméus stond Stichting Accessibility vorige week op de ZieZo beurs. Tijdens de beurs is een aantal nieuwe iPhone applicaties gepresenteerd aan het publiek. Deze applicaties werken met 3D-geluid.

Om duidelijk te maken wat het 3D-geluid is, werd een demo applicatie getoond aan de geïnteresseerden. Door samen met de iPhone 360 graden rond te draaien, is precies te horen uit welke richting het geluid komt. Hier is door de bezoekers zeer enthousiast op gereageerd.

Er was veel interesse in de HEARE app. Dit is een wandelapplicatie die in samenwerking met Bartiméus is gemaakt. De HEARE app is een virtueel blindengeleidehondje die het mogelijk maakt om zelfstandig op pad te gaan en uitgezette routes te volgen in bekend of onbekend terrein; niet alleen in de stad maar ook in de natuur. Een wandeling over het strand of door de duinen behoort tot de mogelijkheden. Accessibility heeft hier veel positieve reacties over ontvangen.

Op het schietspel "Where's my rubber ducky" werd door de jongere bezoekers enthousiast gereageerd. Vele hebben fanatiek rondgedraaid en tegen de zombies gevochten. Van deze groep gebruikers hebben we veel bruikbare feedback ontvangen. Deze informatie zal gebruikt worden om het spel nog verder door te ontwikkelen en te verfijnen en is belangrijk voor de doorontwikkeling van de gedemonstreerde applicaties.

Accessibility ontwikkelt toegankelijke applicaties en ondersteunt met onderzoek en advies organisaties bij het toegankelijk ontwikkelen van mobiele apps op verschillende platforms.

  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op LinkedIn

RSS feed

Wij bieden ook een RSS feed aan. Die kun je bekijken met een gratis RSS reader.