Terug naar nieuwsoverzicht

Brits blindeninstituut klaagt luchtvaartmaatschappij aan wegens ontoegankelijke website

Het Brits blindeninstituut RNIB (Royal National Institute for the Blind klaagt luchtvaartmaatschappij BMIBaby aan vanwege haar ontoegankelijke website.

Logo van het Britse blindeninstituut RNIBSinds 2010 ontvangt het RNIB klachten over het online reserveren van vluchten bij BMIBaby. Omdat BMIBaby er ondanks adviezen, aanbevelingen en complete toegankelijkheidsonderzoeken niet in slaagt haar website toegankelijk te maken voor mensen met een (visuele) beperking, is het RNIB van mening dat de luchtvaartmaatschappij hiermee in gebreke blijft.

Ironisch genoeg stelt de 'Code of Practice' van de Britse anti-discriminatiewetgeving als voorbeeld dat een luchtvaartmaatschappij een toegankelijke website dient te hebben.

Tags:
Categorie:
Nieuws
  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op LinkedIn

RSS feed

Wij bieden ook een RSS feed aan. Die kun je bekijken met een gratis RSS reader.