Terug naar nieuwsoverzicht

Wehkamp.nl voldoet aan Waarmerk drempelvrij.nl

 Alexander van Slooten krijgt van Eric Velleman het Waarmerk drempelvrij.nl certificaat uitgereikt

Waarom Waarmerk drempelvrij.nl ?

Door Wehkamp.nl volgens (internationale) normen te bouwen is de site nu ook bruikbaar voor mensen met een functiebeperking. Motorisch gehandicapten bijvoorbeeld, die geen muis vast kunnen houden, kunnen de website nu met het toetsenbord bedienen. Blinden kunnen werken met apparatuur die de tekst op het scherm voorleest. Daarnaast heeft een toegankelijke site doorgaans kortere laadtijden en minder serverbelasting. Voor Wehkamp.nl is dit waarmerk na het winnen van de Usability Award voor de meest gebruiksvriendelijke website eerder dit jaar, opnieuw een belangrijke stap om de leukste én handigste online retailer van Nederland te worden.

Opnieuw een belangrijke stap

Volgens Alexander van Slooten, Manager Internet van Wehkamp.nl, is het drempelvrij maken van de website een logische stap: "Wij hebben een naam hoog te houden als kwaliteitssite en nemen onze klanten serieus. Na het winnen van de Usability Award 2007 is het drempelvrij maken van onze site een mooie volgende stap die wij overigens niet alleen uit maatschappelijke overwegingen maken, maar die ook zeker commercieel de moeite waard is".

Innovatieve oplossingen van wehkamp.nl voorbeeld voor andere webwinkels

"Uit de onder accreditatie uitgevoerde inspectie blijkt dat Wehkamp technologisch innovatieve manieren heeft gevonden om toegankelijkheidsknelpunten op te lossen. Op veel plaatsen in de site is bijvoorbeeld een lagenstructuur toegepast waardoor de site zelfs werkt als een gebruiker geen plugins geïnstalleerd heeft. De meeste sites haken daar meteen af en werken zonder flinke extra investeringen dus ook niet op andere platformen en in andere browsers" aldus Eric Velleman, technisch directeur van stichting Accessibility. Velleman is blij met deze mijlpaal: "Het feit dat een site van deze omvang en complexiteit nu toegankelijk is, is een voorbeeld voor veel andere webwinkels en bouwers."

Over Wehkamp

Wehkamp, opgericht in 1952, is marktleider op het gebied van homeshopping in Nederland. De onderneming hanteert een multimedia/multichannel aanpak. Dit betekent dat elke klant op afstand kan winkelen via welk kanaal dan ook en vanuit welk medium dan ook. Daarbij is internet inmiddels zowel het kanaal als het medium dat de meeste afzet voor zijn rekening neemt. Met een omzetaandeel van meer dan 75% via internet is Wehkamp uitgegroeid tot de grootste en meest gewaardeerde webwinkel van Nederland. Grootaandeelhouder is Industri Kapital.

Samen met andere vormen van dienstverlening is ook het betaalgemak een belangrijk aspect van de totale homeshoppingformule van Wehkamp. Wehkamp heeft ca. 1,3 miljoen vaste klanten en levert jaarlijks ruim 4,6 miljoen zendingen af. Het assortiment telt ruim 25.000 artikelen, verdeeld over zes categorieën: Fashion, Living, Home Appliances, Electronics, Health & Beauty en Leisure.

Industri Kapital is een Europese vermogensbeheerder van Scandinavische origine. De groep heeft een belegd vermogen van 4 miljard Euro. Sinds 1989, heeft Industri Kapital 64 ondernemingen overgenomen. Het huidige portfolio bevat 24 ondernemingen verspreid over heel Europa met een totale omzet van 9,3 miljard Euro.

Geen data gevonden om gerelateerde documenten mee te vergelijken.
Categorie:
Nieuws
  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op LinkedIn

RSS feed

Wij bieden ook een RSS feed aan. Die kun je bekijken met een gratis RSS reader.