Scapino eerste toegankelijke webwinkel met drempelvrij logo
Bij de inrichting van de nieuwe webwinkel is nadrukkelijk gekeken naar de toegankelijkheid voor iedereen, inclusief mensen met een functiebeperking. De bouwer, Netivity, heeft in opdracht van Scapino vanaf het begin rekening gehouden met de toegankelijkheid.
Het toegankelijk maken van een website betekent vooral dat een website voldoet aan de standaarden voor webcode en dat er bijvoorbeeld beschrijvingen zijn gegeven bij afbeeldingen. Mensen met een functiebeperking hebben vervolgens zelf apparatuur waarmee de site dan kan worden voorgelezen, vergroot of anders aangepast.
Honderden bezoekers maken sinds enige weken gebruik van de nieuwe webwinkel van Scapino, de keten die met 217 winkels in Nederland marktleider is op het gebied van schoenen, kleding en vrijetijdsartikelen.
De nieuwe webwinkel wordt bij Scapino intern beschouwd als het 218e filiaal. Voldoen aan richtlijnen voor toegankelijkheid past in het doel dat Scapino zich heeft gesteld om “smart buying’ mogelijk te maken voor ‘smart people'. Gebruiksgemak en eenvoud stonden dan ook centraal bij de opzet van de nieuwe webwinkel.
Tijdens het seminar MKB4all, dat op woensdagmiddag 21 september plaatsvindt in Landgoed De Horst in Driebergen, zal Guido Heeringa, Manager E-commerce van Scapino, een toelichting geven op de bijzondere aandacht, inspanning en ervaringen die bij het toegankelijk maken zijn opgedaan.
- Ga naar het persbericht van Scapino
- Meer informatie over het seminar MKB4all
- Categorie:
- Nieuws
Deze pagina delen